fredag den 4. maj 2012

3/5 Uhhh hvor er det et godt maj-vejr

Igen i dag var der fantastisk vejr.
Desværre var jeg syg igen, så blev nødt til at tage hjem fra skole. Men jeg blev fik det nu en del bedre af at ligge lidt ned, så jeg tog ud til Ida (Nu lyder det lidt som om jeg pjekker, men det gør jeg altså ikke! Desuden skulle hun rides)
Nå. jeg tog ud til Ida, og mig og to parter på Musse og Sunshine. Hjalp med at få dem ind (hestene), og vi red en tur.
Jeg red uden sadel og i t-shirt... uhh hvor var det dejligt.
Vi red ud i skoven, og over grøften hvor Ida bare var totalt cool over at jeg sad oven på hende (sød pony). Så red vi videre ned forbi huset, og ud ved siden af juletræerne, det var bare helt vildt hyggeligt, og jeg sad oven på Ida uden kontakt på tøjlerne, og kunne bare mærke at hun var sikker på at jeg ville føre hende det rigtige sted hen. Så red vi op til Udsigten, og ned mod vandet. Her tog Ida det også mega cool. Derefter ud på vejen, og så ind i skoven igen. Vi besluttede at gøre turen lidt længere, og red forbi hen af vejen med juletræerne igen. Men det ville de tre små fjordheste ikke, de havde vidst lige regnet med at skulle hjem igen. Nå, vi fik dem igennem og tog ellers turen ud til vejen igen. Da vi kom ud på vejen, i stedet for at ride ind i skoven igen, så fortsatte vi. og red ude på vejen resten af vejen hjem. Jeg sad uden tøjlekontakt overhovedet. Ida var så totalt sød over for det, og hun gik bare derud af. Selvfølgelig kom hun lige lidt langt ud på vejen en gang imellem, men der korrigerede jeg hende bare lidt med benene, søøød hest jeg har mig d:
Hendes 'lille' problem med at spise konstant er også blevet meget bedre.
Derefter striglede jeg hende lidt, og så skyllede jeg hende. Så gik jeg ud for at indgræsse hende, plus for at tørre hende.
Efter 5 minutter kom parterne også med ud. Efter 10 minutter skulle de så ind igen, det kunne de ikke rigtigt, eller ponyerne ville i hvert fald hellere have græs end at gå med dem. Efter en 5 minutter tid, skulle jeg så ind også, eller rettere synes hun skulle have græs et andet sted, der tog jeg bare hendes hoved op, og gik ned igen. Dog skulle hun græsse lidt på skrænten, og så skulle hun lige op ad skrænten og så ned igen. selvfølgelig <3.
Rigtig dejlig og hyggelig dag, en af de dage hvor man virkelig finder ud af at man har tillid til sin pony, og omvendt.

Her er der så lidt billeder.
Ida der græsser

Ida lige da jeg kom til hende, og havde sat hen-
de i strigleboksen. 

Anemargrethe, Musse, Sille, og Sunshine

Anemargrethe og Musse ved 'udsigten'

Ida på vej igennem skoven

Sille, og Sunshine ved udsigten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar