lørdag den 19. maj 2012

19/5 Tur i skoven

Efter den gode tur sidste søndag havde mig og Mette besluttet at ride samme tur igen, uden 3 andre heste. Det gik rigtig rigtig godt. Vi startede med at skridte hele vejen ned til skoven på vej, vi havde lige lidt problemer med at Ida ikke ville gå forbi en storgrøn ting der lå ved vejen. Da vi så kom ind i skoven ville Ida heller ikke helt stå stille da jeg skulle have spændt gjord. Men da vi begyndte at trave blev hun helt rolig igen <3.
Vi skiftede med at trave og skridte, jeg blev nødt til at skridte noget mindre end Mette. Fordi  det viste sig at Ida var noget hurtigere end Azterix (Mettes hest), trods Ida er 136, og Azterix er 171. Det var noget nemmere at styre hende da vi var forrest, og kun sammen med en anden, i forhold til da vi var sammen med 4 andre og var i midten. Da vi så kom til galop stien vidste Ida i hvert fald hvad hun skulle, jeg trykkede hende bare lidt, og zuuum! Så var hun væk. Igen var hun bare mega hurtig, og jeg holdte hende endda en del tilbage, og jeg var ret bange for jeg ikke kunne stoppe hende igen. Men jeg lagde overhovedet ikke mærke til hvor hurtig det gik, og lige pludselig råbte Mette "stooop", og jeg tænkte bare "ååh nej hun er styrtet. Jeg fik sat Ida ned i en normal galop og ned i trav, og ned i skridt og til sidst stoppede jeg hende, uden problemer, eller i hvert fald noget bedre end jeg havde forventet. Der gik et lille minuts tid før Mette kom galoperende, og der gik det ligesom op for mig hvor meget hurtigere vi var. Før jeg overhovedet fik spurgt om vi skulle galopere igen, kom jeg til at give Ida galop schenklerne, og igen susede vi frem, denne gang prøvede jeg dog at holde hende noget mere tilbage, og de kom ikke nær så lang bagefter. Jeg kom igennem stien med et par skrammer i hovedet pga. grene. Derefter travede vi ud af stien.
Vi skridtede videre op, og forbi nogle heste der er på fold inde i skoven som synes det var vildt interessant at vi kom forbi. Vi kunne mærke på begge heste at de meget gerne ville løbe igen, og vi besluttede at vi ville have en lille galop (hvor der er en lille lysning) og så stoppe der hvor skoven begyndte igen, og trave videre til et sted hvor der er to veje der mødes, og så skridte af.  Hvordan den plan lykkedes, hmm ja. Jeg satte i trav, og det var egentligt en meget kontrolleret trav, men lige da jeg satte i galop, begyndte hun bare at løbe igen. Da jeg vidste vi snart skulle stoppe igen, holdt jeg hende mere tilbage end jeg gjorde før, og jeg tror lidt det var derfor hun ikke rigtig ville stoppe igen. Det tog mig også lidt at stoppe hende, og det blev først da vi var kommet hen til det sted hvor vi egentligt have besluttet at skridte at hun begyndte at lystre, og fik hende i trav. Da jeg så et par et meter efter fik hende i skridt og kunne stoppe hende helt, det første jeg gjorde var bare et kigge bagud. Der så jeg så Mette, en 50 meter bagefter. Jeg kunne ikke lade med at grine. Derefter skridtede vi bare resten af vejen hjem, helt uden problemer.
Hold fast hvor var det bare en god tur, skiiiiide skægt, når hesten bare løber!
Da vi kom hjem fortalte Mette mig at hun hver gang Ida satte frem i galop, og trav. Blev hun helt forbavset over hvor hurtigt hun kunne løbe. det var ret sjovt for jeg opdagede det ikke rigtig d:. Endnu mere sjovt fortalte hun mig at det var ligesom Azterix også blev vildt forbavset.
Fik desværre ikke rigtig nogle billeder.
Desuden har jeg lige købt for mit fødselsdags gavekort en lammedimmer til at tage ovenpå sadlen, for at varme numsen. Havde egentligt troet den ville være for varm i dag, og folk havde sagt til mig at den var utrolig ubehagelig at ride i, og at den var alt for varm. MEN Jeg synes den var helt vild god, jeg sad fast, og da vi var færdige havde min numse en meget behagelig temperatur :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar