onsdag den 23. januar 2013

Opdatering

Jaa, ikke fordi her er sådan vildt mange læsere :P men hvis I undrer jer over, at jeg ikke har været på i lang tid, er der en enkelt lille grund...
Min pc har været kaputt... og har derfor været til reparation, og det tog 100 år.
Derfor vil jeg komme med en lille opdatering om hvordan det går, og så skrive lidt om nogle sjove/gode episoder :)

Der var juleaften: hvor jeg besluttede at jeg ville prøve at sætte i galop uden sadel. Hele rideturen, både i trav og self. i skridt gik lige efter bogen. Dog da jeg satte i galop blev hun ret irriterende og hoppede rundt, og jeg var ved at falde af :/ Men efter en lille kamp fik jeg hende da i galop, to gange på begge volter, hvor jeg ikke faldt af, og hvor hun bare var så sød :) Så det var dejligt. Til sidst travede jeg hende af og skridtede af, og så fik hun sin lille julegave... godbidder :D og 2 dækkener.

Efter frosten satte ind på ny: Fik hun simpelthen så meget energi. Aldrig har jeg da galoperet så meget som får to uger siden. Jeg var simpelthen nødt til det. Hun kunne ikke stå stille på staldgangen, og de gange hvor det har været 'værst', og jeg egentligt gerne ville skridte af, og jeg lige er kommet til at antyde til at røre hende, er hun kommet med et fint galopspring, og sat i galop.. mærkeligt.
Der var en mandag d. 07/01/13, hvor jeg, da jeg egentligt var færdig med at ride, og havde sat i skridt, og taget tæppe på, hvor hun slet ikke kunne stå stille af energi. Så jeg satte først i trav, og så galopperede jeg et par runder mere, hvorefter hun var blevet lidt mere træt.
Om onsdagen havde hun fri, og derfor havde hun så monster meget energi. Jeg startede med at prøve at ride lidt dressur, men hun prøvede i hvert hjørne at sætte i galop. Efter desperat prøvede at få hende til at arbejde lidt i traven, og det lige lykkedes et par enkle skridt, satte jeg så i galop. Hun løb afsted, og var bare så glad.. Uha hvor er det sjovt sådan noget. Tjuhej hvor det gik :). Sådan var det egentligt de resterende 3 dage, indtil jeg endelig fik bragt energien ud af hende så hun var træt og lørdagen. Her galoperede jeg så også i 20 minutter, med travpauser selvfølgelig. Men hun blev bare ved og ved i sit hurtige tempo, og det var først da jeg steg af hende, at hun fandt ud af hvor træt hun var. De to efterfølgende dage skridtede jeg bare uden sadel,  om mandagen dog med 5 min. trav.

En lille dressur hest jeg har mig: Der skete det forunderlige at hun i tirsdags (15/01/13) begyndte at går til biddet. Hun har jo gjort det, at hun søgte ned en gang imellem, men ikke rigtig kunne holdes dernede. Nu kan hun ikke holde op med det <3. Lige pludselig så gjorde hun det, og hun har gjort det lige siden. Det ser så fint ud, hun går ikke for dybt mere, og hun har en fint rejst hals. Dog går hun ret langsomt i traven da hun bruger alle kræfterne på hovedet. Det er ikke hun i trav hun går til bidet, også  i skridt, og jeg lavede en enkelt parade, hvor hun også gjorde det. Det er helt vildt fedt, så fedt at det er helt ubeskriveligt. Hun går bare sådan en fin dressur, og kan næsten skifte galop, laver fantastiske overgange, og hun er begyndt at have lidt mindre fart. Det er så fedt. og det bedste af det hele er at hun selv synes det er skide fedt. Det gør det lige 110 * så fedt :F

I believe i can fly: I går (også en tirsdag) red jeg først dressur på min dressur pony, og da jeg satte i galop kom der en, og begyndte at ligge bomme frem til spring, så jeg valgte at prøve at springe over en af dem i galop. Og hvor hun nød det. Jeg tog den enkelte bom et par gange, hvorefter vi holdt en lille skridt pause. Bagefter tog vi turen over en bom hvor der lå en bom, og så red jeg videre over en bom hvor der lå to bomme, her sprang hun høøjt over. Til sidst to jeg i samme stræk en bom hvor der lå tre bomme, men ca. en halv meter imellem. Her sprang hun endnu højere, og jeg væltede ud af sadlen. Men hvor var det sjovt! Jeg har virkleig fået blod på tanden nu, vi skal begynde at springe!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar