mandag den 28. januar 2013

28/1 Ida er sej

I dag kom Ida hen til mig på folden, og da de andre to heste stod ved lågen kiggede vi lidt på hinanden "hvad gør vi". Vi fik dog nemt skubbet de andre væk, og slap ud. Ida var ret frisk da vi gik ind, og jeg måtte flere gange lige stoppe op og bede hende om at gå lidt langsommere. Da vi kom ind i stalden stilte  jeg hende i den strigleplads, som ligger så vi kan se på hinanden når jeg står ved mit skab i sadelrummet. Vi stod og nusse striglede på samme måde som i går, hvor hun kigger om til mig. Og efter en times tid tog jeg udstyr på og gik ind i hallen. Hun var lidt stiv til at starte med, men til sidst fik jeg  hende ned til bidet. Hun havde tilmed meget mere fremaddrift end normalt, så hun gik bare så flot. Det skal nok blive en fin dressur på et tidspunkt.
I galoppen lavede hun nogle geniale galopanspring, og hun havde en så fin og langsom galop, men med samme fremaddrift. Ligesom jeg vil have det. Når hun engang imellem plejer at gå sådan i galoppen, plejer hun hurtigt at gå ned i trav, da det jo er sværere. Men ikke denne gang. Hun gik kun ned i trav pga en fejl fra min side. Vi øvede at skifte galoppen og vi lavede faktisk en slangegang med 3 buer. SÅ SEJT. Det er meget sejere at kunne skifte volte i galop, end at skulle til at komme ned i trav inden. Hun lavede kun en fejl (vores begges fejl) i galopskiftet.
Hun var så skide sej :D

Jeg fik også ros af en af mine veninder, som sagde "det ser nu ret godt ud det du laver på hende"...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar